Workshops

I år kan du velge mellom fire praktiske workshops:

Lær om service design med Andy Polaine og Lavrans Løvlie, eller om analyse og testing med to ringrever i faget. Bli en kløpper i søkemotorannonsering, eller få en praktisk innføring i mobil og touch.

Se programmet for konferansedagene.

Onsdag 26. september
08:30—09:00Registrering
09:00—12:00

Fra UX-design til service design (workshopen er utsolgt)

Andy Polaine, Lavrans Løvlie

Forskjellene mellom service design og UX-design forstår du best ved praktisk øvelse. Andy Polaine og Lavrans Løvlie vil introdusere prinsipper og metoder for servicedesign på en praktisk og konkret måte. De har forberedt et tema for dagen, og du skal ut og gjennomføre kjappe og uhøytidelige brukerundersøkelser. Resultatene skal kartlegges og utledes til tjenestekonsepter før kontaktflater skisseres opp. Alt blir presentert som en gjennomført tjenesteopplevelse på slutten av dagen.

Det blir en intens dag med høyt tempo, men til slutt vil du ha designet en tjeneste – koste hva det koste vil.

12:00—13:00Lunsj
13:00—16:00Workshopen fortsetter
Onsdag 26. september
08:30—09:00Registrering
09:00—12:00

Analyse, testing og forbedring (workshopen er utsolgt)

Kjell-Morten Bratsberg Thorsen, Thor Fredrik Eie

Har “alle” en mening om hva som er viktigst på nettstedet ditt? Med harde fakta kan du vinne diskusjonene om hva som må gjøres, og dokumentere hvor skoen virkelig trykker.

Med praktiske oppgaver og konkrete eksempler viser Thor og Kjell-Morten deg hvordan du styrer webarbeidet etter måling, testing og analyse. Du vil også bli kjent med nyttige verktøy for testing og måling.

I denne workshopen lærer du:

  • hvordan du kan forstå brukerne dine bedre
  • å definere strategiske mål for nettstedet ditt
  • å oversette de strategiske målene til handling
  • metoder for å måle om nettstedet ditt gjør jobben
  • å lede webarbeidet etter kunnskap om bruken av nettstedet
  • teknikkene du trenger for å gjøre riktige valg
12:00—13:00Lunsj
13:00—16:00Workshopen fortsetter
Onsdag 26. september
08:30—09:00Registrering
09:00—12:00

En praktisk workshop om mobil og touch (workshopen er utsolgt)

Josh Clark

Lær å lage mobilapper som begeistrer – og fungerer. Workshopen tar for seg prinsippene du må kunne for å lykkes med design for mobil og touch. Du vil lære å «tenke mobil» gjennom en hel utviklingsprosess – fra konsept til ferdig produkt.

Underveis blir det praktiske oppgaver der noe av fokuset blir å se på sammenhengen mellom mobilappens brukergrensesnitt og menneskets psykologiske og ergonomiske behov.

Workshopen er ikke (bare) for mobilnerder. Er du involvert i en mobildesign-prosess kan du trygt melde deg på. Josh Clark er en anerkjent figur på området og vi lover deg en workshop med stort utbytte, enten du er designer, prosjektleder, eller oppdragsgiver.

Dette lærer du

  • Hva brukerne forventer av en mobilapp
  • De ergonomiske kravene ved design for touch
  • Strategier for hvordan du kommer fram til appens visuelle identitet
  • Spesielle krav som gjelder når du designer for iPad
  • Teknikker for å lage gode ikoner for apper
  • 12:00—13:00Lunsj
    13:00—16:00Workshopen fortsetter
    Onsdag 26. september
    08:30—09:00Registrering
    09:00—12:00

    Søkemotorannonsering i Google Adwords og på Facebook

    Gaute Larsen, Ida Fjeldberg Bjerke

    Du kommer nesten ikke utenom Google AdWords i dag dersom du driver en virksomhet på nett. Det er få kanaler som gir så relevant og kostnadseffektiv trafikk. Men det er stor forskjell på effekten hvis du kan mekanismene godt, og utnytter alle muligheter, i forhold til hvis du tar lett på det.

    To av søkspesialistene i iProspect lærer deg det så mye som mulig på en dag, og du vil gå hjem med hodet fullt av nye muligheter og idéer til hvordan du kan effektivisere dine egne kampanjer.

    Noe av det du lærer:

    • Best Practice Google AdWords Søk og Display: Lær deg riktig bruk av både søkeannonser og tekst-/bannerannonser i Googles innholdsnettverk
    • Nyheter Google AdWords
    • Vi kommer også innom annonsering på Facebook
    • Workshop med oppgaver og praktisk arbeid (Viktig at du har med PC/mac, og login til Google Adwords konto)
    12:00—13:00Lunsj
    13:00—16:00Workshopen fortsetter